Türkiye İstatistik Kurumu'nun verilerine göre; Türkiye 2024 yılında demir hurdası ithalatını 2023'e kıyasla %6,7 artırarak 20,09 milyon tona çıkardı.

Aralık 2024'te Türkiye, Aralık 2023'e kıyasla %11,1 ve bir önceki aya kıyasla %25,5 artışla 1,85 milyon ton ilgili hammadde ithal etti. Ortalama işlem fiyatı, Aralık 2023'te ton başına 385 dolar ve Kasım ayında ton başına 398 dolara kıyasla ton başına 395 dolara ulaştı.

Aralık ayında hammaddelerin temel tedarikçileri ABD – 304,55 bin ton (-%24,4 y/y), Hollanda – 240,03 bin ton (+%1,6), Birleşik Krallık – 246,31 bin ton (+%220,1), Litvanya – 151,56 bin ton (Aralık 2023'te 0 bin ton), Belçika – 189,64 bin ton (+%138,7) oldu.

2024'te en büyük hammadde hacimleri ABD tarafından sağlandı - 4,53 milyon ton hammadde, ardından Hollanda ve Birleşik Krallık geldi. Aynı zamanda, Türkiye'den 2024'te yapılan inşaat demiri ihracatı %1 azalarak 3,34 milyon tona düştü.

2026'da Karbon Sınır Ayarlama Mekanizması'nın (CBAM) yürürlüğe girmesinden önce, Avrupa Çelik Birliği (EUROFER) aktif olarak AB'den hurda ihracatına kısıtlamalar getirilmesi ve maliyetinin düşürülmesi için savunuculuk yapıyor. Türk Çelik Üreticileri Birliği'ne (TÇÜD) göre, bu tür önlemler hurda tedarikinde bir azalmaya yol açabilir ve bu da sektörün sürdürülebilir kalkınması ve yeşil dönüşümü için riskler oluşturur.

TÇÜD Genel Sekreteri Veysel Yayan konuyla alakalı; “Hurda ihracatını azaltmak dairesel ekonomiye zarar verebilir. 'Hurda sızıntısı' bahanesiyle mantıksız girişimleri önlemek için Avrupa Komisyonu ile diyaloğu yoğunlaştırmamız gerekiyor” dedi.

Türkiye, çelik üretimi açısından dünyada sekizinci sırada yer alıyor. 2024 yılında Türk çelik üreticileri, çelik üretimini 2023'e kıyasla %9,4 artırarak 36,89 milyon tona çıkardı.