Kanada Parlamentosu Bütçe Görevlisi Yves Giroux yayınladığı raporda, Kanada'nın Çin'den gelen çelik, alüminyum ve elektrikli araçlara uyguladığı yeni tarifelerden yılda yaklaşık 100 milyon Kanada doları (71,4 milyon dolar) gelir elde etmeyi beklediğini söyledi.

Maliye Bakanı Chrystia Freeland, tarifeleri Ağustos ayında duyurdu ve Ekim ayında yürürlüğe girdi. Freeland, tarifeleri Çin'in bu sektörlerde kasıtlı olarak aşırı mal ürettiğini ve ardından Kanada'nın yerel endüstrisini fiyat konusunda zayıflattığını söyleyerek savundu.

Kanada, Çin yapımı elektrikli araçlara %100, Çin çeliği ve alüminyumuna ise %25 oranında gümrük vergisi ekledi. Bu, ABD Başkanı Joe Biden'ın bu yılın başlarında attığı adımlarla aynı doğrultuda.

Giroux'nun raporunda Çin'in ticari misillemelerinin etkisi veya ABD'de Başkan seçilen Donald Trump'ın Kanada mallarına %25 oranında genel gümrük vergisi koyma tehdidini gerçekleştirme olasılığı dikkate alınmıyor.

Giroux, Çin çeliği ve alüminyumuna yönelik Kanada talebinin yeni tarifelere yanıt olarak yaklaşık %50 oranında azalacağını tahmin etti. Ancak yeni %25'lik tarifenin yine de yıllık 200 milyon Kanada dolarından fazla gelir getirmesinin muhtemel olduğunu söyledi.

Giroux, raporda, genel olarak çelik ve alüminyum tarifelerinin Kanada'nın gayri safi yurt içi hasılası üzerinde "ihmal edilebilir bir etkiye" sahip olacağını söyledi. Metallerin ve kamu hizmetlerinin yurt içi çıktısı artacak, ancak işletmelerin metallerini başka yerlerden tedarik etmelerinin veya yeni tarifeyi ödemelerinin artan maliyeti nedeniyle imalat ve inşaat çıktısı düşebilir dedi.