Hindistan, yerel demir hurdası tedarikini artırmak için yeni stratejiler geliştiriyor. Çelik Bakanlığı, bu hedefe ulaşmak amacıyla çeşitli sektörlerin eylemlerini koordine edecek bir bakanlıklararası birim oluşturmayı planlıyor. Hindistan, hurda ihtiyacının %25'ini ithalat yoluyla karşılıyor ve bu bağımlılığı azaltmak istiyor.
Hükümet yetkilileri, mühendislik ve tüketim malları gibi sektörleri bu hammadde üretimine çekmeye çalışıyor. Çelik Bakanlığı, diğer kurumlarla strateji geliştirmek için görüşmelere başladı. Bu girişim, Avrupa Birliği ve diğer ülkelerin hurda ihracatını kısıtlama önerilerinin ortasında önem kazanıyor.
Hindistan, haddelenmiş çelik ürünleri ithalatını artırarak net ithalatçı konumunda kalmaya devam ediyor. Nisan 2024-Şubat 2025 döneminde, ithalat %15,8 artışla 8,98 milyon tona ulaştı. Buna karşılık, bitmiş çelik ürünleri ihracatı %33,7 azalarak 4,4 milyon tona düştü. Çoğu Güney Kore ve Çin'den ithal edilen çelik, ülkenin ithalat rakamlarını yükseltiyor.
Hükümet, faydalı ömrünün sonuna gelmiş araçlar için teşvikler sunuyor. Bu planın, ek hurda üretimi sağlayabilecek diğer sektörlere genişletilmesi düşünülüyor. Hindistan Malzeme Geri Dönüşüm Derneği Başkanı Sanjay Mehta, tüketici mallarının geri dönüşümüne dikkat çekilmesi gerektiğini vurguladı. ArcelorMittal Nippon Steel India'dan Akshaya Gujral ise, Hindistan'daki gemi söküm merkezlerinin potansiyelini işaret etti.