İngiltere’nin en yoğun hurda metal depolarından biri olan Liverpool’daki Alexandra Dock, Mersey Nehri üzerindeki geniş alan, yılda 500.000’e kadar arabayı işleyebiliyor ve dünya çapındaki müşterilere yılda yaklaşık 1 milyon ton geri dönüştürülmüş çelik gönderebiliyor. Saatte 400 ton malzemeyi parçalayabilen dev bir parçalayıcıya sahip olan, İngiltere’nin en büyük özel metal geri dönüşüm şirketine ve dünyanın en büyüklerinden biri olan Avrupa Metal Geri Dönüşüm’e ait olan tesis, yeşil çeliğe geçişte daha fazla iş yapmaya hazırlanıyor.
Geçen yıl Wood Mackenzie danışmanlık şirketinin küresel madencilik araştırma direktörü Nick Pickens, yatırımcıların “hurda devrimine hazırlanmaları” gerektiğini söyledi. “Metal talebindeki olağanüstü büyüme, endüstriyel emisyonları azaltma ihtiyacı ve artan enerji güvenliği kaygılarının birleşimi, geri dönüştürülmüş metal yatırımlarında uzun süreli bir artışı destekleyecektir.” Wood Mackenzie’ye göre, küresel çelik hurda talebinin 2022’de 620 ila 630 milyon ton arasında olduğu tahmin ediliyor ve çeliğin karbondan arındırılmasının hız kazanmasıyla birlikte 2050 yılına kadar yaklaşık 1,6 kat artarak 1.000-1.020 milyon tona çıkması bekleniyor. Bunun nedeni, yeşil çelik üretiminin, hurdanın yüzde 100’ünü eriten daha temiz elektrik ark ocaklarına geçişi gerektirmesidir. Bu, hurdanın yalnızca maksimum yüzde 30’unu kullanabilen geleneksel bir yüksek fırınla kıyaslanabilir.
İngiltere’nin en büyük iki çelik üreticisi British Steel ve Tata Steel UK, yüksek fırınlarını kapatıp yerine elektrik arklarını kurarken çok daha fazla hurda çelik kullanmayı planladıklarını açıkladı.